Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

klasicizem

Klasicizem je obdobje v umetnosti, ki se je začelo sredi 18. stoletja in izzvenelo v prvih desetletjih 19. stoletja.

Katera časovna opredelitev klasicizma je ustrezna?

GLASBENE ZNAČILNOSTI KLASICIZMA

Skladatelji te dobe so se zgledovali po antični in renesančni umetnosti in so želeli ustvariti elegantno glasbo. Pomembna je bila skladnost vsebine z obliko.

Melodijo v skladbi lahko poimenujemo téma in se običajno večkrat ponovi. Skladatelji klasicizma so prvi témi dodali še eno, ki je bila v primerjavi s prvo kontrastna oziroma nasprotna – dvotematičnost.

Oglej si videoposnetek in pozorno prisluhni skladbi, v kateri boš prepoznal dve témi. Razmisli, v čem se razlikujeta. 


V klasicizmu so se pojavili posamezni novi inštrumenti (na primer klarinet in pianoforte – sodobni klavir). Velike spremembe so se zgodile tudi v orkestru, v katerem se poveča zasedba. Iz klasicističnega orkestra se razvije zdajšnji simfonični orkester.

 

Nove glasbene oblike, ki so nastale v klasicizmu, so: sonata, godalni kvartet, koncert in simfonija.

Kako imenujemo oznake, ki označujejo glasnost izvajanja glasbe? {Primer;pp – pianissimo (zelo tiho), p – piano (tiho), mp – mezzopiano (srednje tiho), mf – mezzoforte (srednje glasno), f – forte (glasno), ff – fortissimo (zelo glasno).}

Odgovor: Dinamika .

V nasprotju s kontrastno baročno dinamiko (forte – piano) v tem obdobju zasledimo postopna naraščanja in pojemanja zvočne jakosti.

<NAZAJ
>NAPREJ2/127