Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

OPERA V ROMANTIKI

Opiši opero s pomočjo posnetka.

Ponovimo, kaj je opera.

Opera je glasbeno scensko delo, pri katerem nastopajoči pojejo, igrajo in plešejo , spremlja pa jih orkester . Je kombinacija dramatične zgodbe, glasbe in petja, scene, luči, kostumov, posebnih učinkov in pogosto tudi plesa. Hkrati pa z besedo opera označujemo tudi operno hišo , to je zgradba, kjer se uprizarjajo operna dela. Beseda opera izhaja iz latinske besede opus , ki pomeni delo.

Komu v igri nameniti posamezen glas?

Sopran pogosto pojejo junakinje oper. Mezzosopran, srednje visoki ženski glas, pojejo starejši ženski liki, kot so matere ali zapeljive junakinje. Alt je najnižji ženski glas. Liki s tem glasom so predvsem stare ženske ter čarovnice. Tenorist je navadno heroj ali oseba, v katero je zaljubljena junakinja.

Srednji moški glas, bariton, po navadi pooseblja zločinca. Bas je najnižji moški glas. Ta glas v resnih operah pooseblja določeno starost in modrost, pri komični operi pa predstavlja smešno starejšo osebo.

 

Kostumografija in scenografija

»Šivilje, krojačice, čevljarji, klobučarka, tapetnik, mizarji, kašerji, slikar, kipar in ključavničarji, ki delujejo v ateljejih opernih hiš, niso klasični predstavniki svojih poklicev. Šivilje morajo znati ukrojiti in sešiti obleko iz katerega koli zgodovinskega obdobja ali koreografove domišljije, ključavničar mora kdaj prijeti tudi za čopič. Predvsem pa morajo zaposleni na vsakem koraku iskati znanje.«

 

Oglej si pokrivala, ki so jih izdelali v ljubljanskem gledališkem ateljeju, in premisli, kateri vlogi bi vsakega izmed njih namenil.

<NAZAJ
>NAPREJ49/127