Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

GRAFIKA

Avtorska grafika
Pojem grafika  najpogosteje istovetimo z odtiskovanjem oziroma razmnoževanjem likovnih podob in besedil. Njen razvoj je povezan z odkrivanjem in uporabo tiskarskih orodij, ki so jih uporabljali za izdelavo prvih knjig, okraševanje tekstilnih izdelkov, oglasov ... Delitev na umetniško in industrijsko grafiko je zgodovinsko gledano dvoumna, saj je bila vsaka grafična tehnika v času nastanka predvsem obrt oziroma industrija. Opuščene ali zastarele grafične tehnike pa so se ohranile predvsem po zaslugi likovnih umetnikov, ki so jih uporabljali zaradi vizualnih učinkov ali nižjih stroškov izdelave.

{RAZMISLI; Kam bi umestil spodnji primer grafike, med umetniško ali industrijsko? Odgovor pojasni.}

Jost Amman, 1539–1591, lesorez, 1568

Podobno kot pojav sodobnih informacijskih tehnologij je razvoj grafičnih tehnik vplival na naše sporazumevanje, izobraževanje, razumevanje sveta ... Spodrinil je ročno prepisovanje in ilustriranje besedil ter z matrico omogočil preprosto in hitrejše razmnoževanje (kopiranje) podatkov.

{RAZMISLI; Kaj se je zgodilo z matrico pri sodobnih digitalnih tehnikah tiska?}

Nekoč je bila definicija umetniške grafike strogo vezana z estetsko in tehnično dovršeno izdelavo matrice. Sodobna umetnost pa grafiko razume bolj kot eno izmed mnogo tehnologij, ki omogočajo razmnoženo širjenje umetniških podob in izdelkov (kot na primer internet, digitalna fotografija, digitalno in 3D-tiskanje ...). 

<NAZAJ
>NAPREJ50/237