Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Prvi plakati so povezani z nastankom tiska, sporočanje širše množice z besedilnim sporočilom pa je starejše. Industrializacija je prinesla potrebo po pridobivanju novih trgov in potrošnikov, zato je bilo oglaševanje nujno potrebno.

Pomembno obdobje za umetnost plakata je secesija, konec 19. stoletja. Ta umetnostni slog je prinesel spremembe na vseh področjih likovne umetnosti. Zanj so značilne organske oblike, stilizirani cvetlični motivi, rastlinske vitice, množica ukrivljenih in elegantnih črt.

Zaživel je plakat, ki je povezoval vsakdanje življenje in umetnost. Zakonsko odpravljene omejitve o svobodi tiska v Franciji so marsikomu omogočile velik razstavni prostor na javni površini, na ulici.

 
Toulouse-Lautrec, Plakat za kabaret (La Goulue), 1891, barvna litografija

Čedalje več je bilo oblikovalcev plakatov. Francoz Jules Cheret je pripomogel, da se je plakat popolnoma uveljavil. Ogromno zgodb o tedanjem življenju nam v svojih delih prikazuje Henri de Toulouse-Lautrec, mojster plakata. V tem obdobju je pomemben ustvarjalec plakatov tudi Alphonse Mucha.


Alphonse Mucha, Plakat za britansko podjetje 'Cycles Perfecta', 1902, barvna litografija

V 20. stoletju se je plakat še močneje uveljavil. Oblikovni slogi na njih so bili navadno odmev aktualnih tokov likovne umetnosti.

Ideja, ki jo plakat sporoča in s katero prepričuje občinstvo, mora zbujati pozornost. Tako kot premišljena podoba je pomembna tudi jasna, čitljiva pisava (tipografija). Vpletena čustva pripomorejo k večjemu učinku, barve pa so prav tako sredstvo vzbujanja razpoloženj.

<NAZAJ
>NAPREJ121/125