Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Intenzivnost linij in oblik

Na predmetih, ki so nam bližji, jasno vidimo vse podrobnosti. Oddaljene oblike vidimo bolj zamegljeno. To značilnost upoštevamo tudi pri upodabljanju prostora na ploskvi. Prostorski vtis dosežemo, ko bližje predmete narišemo zelo jasno in močneje ter z mnogo podrobnostmi, bolj kot se oddaljujejo, bolj zabrisano jih prikažemo. Intenzivnost linij in barv ter obrisi predmetov z oddaljenostjo bledijo in postajajo vse bolj zamegljeni.

 

V spodnji aplikaciji preveri učinek spreminjanja intenzivnosti obrisov in detajlov s premikanjem sovic po navideznem prostoru. Dobro opazuj spremembe, ki nastanejo, ko sovico postavimo v daljavo.


Svetloba in senca

Prostor in predmete v njem prikažemo tridimenzionalno s pomočjo modelacije (senčenja). Kadar rišemo, upodobimo senco z redkejšim ali gostejšim, svetlim ali temnejšim nizanjem točk in črt. Pri slikanju upodabljamo sence s pomočjo hladnih ali sivih tonov. Pri tem upoštevamo, od kod prihaja svetloba. Vsak predmet v prostor meče tudi svojo senco, in sicer na nasprotno stran od vira svetlobe

 

 

S klikom na gumb Osvetlitev preveri spremembo pri vtisu tridimenzionalne oblike, ko vir svetlobe osvetli telo sovice in osenči njeno telo na nasprotni strani.

 

<NAZAJ
>NAPREJ5/125