Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

KOLORISTIČNO SLIKANJE-MODULACIJA


Če si ogledamo čiste, kromatsko zasičene barve vidimo, da so nekatere svetlejše, druge temnejše. Najprej opazimo rumeno, ki na videz stopa v ospredje. Najtemnejša, vijoličasta barva pa se pogreza v temno ozadje.
Poleg razlik v svetlosti so pri barvah razlike tudi v toplosti in hladnosti. Pri prikazovanju prostora se tople barve obnašajo kot svetle, silijo v ospredje. Hladne barve, ki jih ploskovno nanašamo neposredno poleg toplih, pa prevzamejo vlogo temnih odtenkov. To spoznanje je utrlo pot novemu načinu ustvarjanja prostora na slikovni ploskvi, ki ga imenujemo koloristično slikanje ali modulacija.

Temelje kolorističnega slikanja je postavil francoski slikar Paul Cezanne.
Od blizu si oglej jabolka in preostale sadeže. Kako je slikar dosegel tridimenzionalnost oblik? Cezanne je pri prikazovanju prostora uporabil značilnosti barv tako, da je osvetljene dele naslikal s toplimi barvnimi ploskvami, a dele v senci s hladnimi.

Paul Cézanne, Tihožitje z jabolki in pomarančami, 1883-87, olje na platnu

Koloristično slikanje ali kolorizem pomeni likovno izražanje, katerega glavno, najpomembnejše izrazno sredstvo je barva. Koloristično slikanje imenujemo tudi modulacija.
Slike, naslikane na način modulacije, so izrazito barvite, slikovite. Pri takšnem načinu slikanja slikar nanaša čiste barve drugo ob drugi in tako nastane med njimi močan kontrast.

<NAZAJ
>NAPREJ27/120