Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.

Baza ravnine, baza prostora

V sobi so tri muhe. Prva je na tleh, druga na steni, tretja pa se je ujela v pajčevino, ki visi s stropa.

Pajek se lahko premika le po tleh, stenah, stropu in pajčevini.
V najmanj koliko smeri se mora pajek gibati, če želi priti do:

a) muhe na tleh,

b) muhe na steni,

c) muhe na pajčevini?

Spoznali bomo, kako lahko v ravnini ali v prostoru z vnaprej danim številom smeri (vektorjev) opišemo, kako pridemo do poljubne točke.

V ta namen pa najprej ponovimo operacije z vektorji in njihove linearne kombinacije.

Ponovitev

Na spodnjih slikah izrazi vektor $\overset{\rightharpoonup}{c}$ s pomočjo vektorjev $\overset{\rightharpoonup}{a}$ in $\overset{\rightharpoonup}{b}$.

$\overset{\rightharpoonup}{c}=\overset{\rightharpoonup}{a}-\overset{\rightharpoonup}{b}$         slika 4           $\overset{\rightharpoonup}{c}=-\overset{\rightharpoonup}{a}-\overset{\rightharpoonup}{b}$     slika 3    

$\overset{\rightharpoonup}{c}=3\overset{\rightharpoonup}{a}-2\overset{\rightharpoonup}{b}$     slika 1           $\overset{\rightharpoonup}{c}=-2\overset{\rightharpoonup}{a}$            slika 2  

<NAZAJ
>NAPREJ248/703