Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Povzetek

Danes nas plakati spremljajo skoraj na vsakem koraku, preplavljeni smo z množico sporočil in podob, z znaki in slogani. Vse to so izdelki grafičnega oblikovanja.

Plakati so različnih oblik in velikosti. Ob cestah pogosto opazimo velike plakate, imenovane jumbo plakati. Sam pa imaš morda v sobi kak primer posebne vrste plakata, imenovanega poster, ki krasi tvoj bivalni prostor.

Plakat vabi na razne prireditve, oglašuje izdelke, sporoča, prepričuje. Z različnimi izraznimi sredstvi vzbuja zanimanje, smeh, jezo, strinjanje ...

Łukasz Strachanowski, Ohranimo naša zelena pljuča, 2009

Plakat lahko sestavljajo besede, lahko pa tudi podobe, fotografije, znaki, risbe ... Tiskani so na papir z različnimi grafičnimi tehnikami (litografija, sitotisk, »ofsetni« ali digitalni tisk).

Grafični oblikovalci dobro poznajo likovna sredstva, ki bodo pritegnila določeno ciljno občinstvo. Glede na svoj namen skrbno izbirajo podobe in barvne kombinacije. Ideja na plakatu mora biti predstavljena jasno, preprosto in razumljivo.

Spodnji izdelek učenke je plakat o neenakosti in ne vsebuje besed. Sporočilo je avtorica predstavila z izbranimi barvnimi odtenki in podobami.



Izdelek učenke 9. razreda, Šopek pogledov

<NAZAJ
>NAPREJ122/125