Plesi so postajali vse bolj zapleteni. Vsak učitelj jih je učil po svoje, zato je kralj Ludvik XIV. ustanovil Kraljevsko akademijo za ples. Člani akademije so bili znani koreografi, baletni mojstri in glasbeniki, ki so prečistili baletni besednjak, poimenovali vsak korak in natančno določili, kako naj ga plesalci izvajajo.
![]() |
Amorjevo zmagoslavje je prvi balet, v katerem so plesali profesionalno šolani plesalci. Najprej so ga izvedli na dvoru, a so ga (po velikanskem uspehu leta 1681) prenesli na oder. Ta dan je v zgodovini baleta zapisan kot dan, ko je balet postal samostojna odrska umetnost. |
Sčasoma so poklicni plesalci tehnično tako napredovali, da je bila razlika med dvornim in odrskim baletom zelo očitna. Tudi plesalke, ki so tedaj že redno sodelovale v baletnih predstavah, so hotele izpopolniti svojo tehniko. Pri tem so jih ovirala težka krila – krinoline. V tem času se uveljavi poimenovanje balerina.
Razvrsti razvoj ženskega baletnega kostuma na časovni trak.
V romantiki se pojavijo nove značilnosti baleta, kot so lahkotnost, eksotičnost, fantazijski svetovi, uvedejo tudi nekatere tehnične in scenske novosti.
![]() |
Balerine, da bi bile videti čim bolj lahkotne, uvedejo novost – ples na konicah prstov. Takrat so bili copati še navadni, mehki, in balerina je na konicah naredila le nekaj figur ali poz.
Sčasoma se razvijejo ples na konicah, kot ga poznamo danes, in copati z utrjenimi konicami za lažjo izvedbo.
|