19. stoletje je bil čas prebujanja narodne zavesti. Pojavila se je močna želja po pripadnosti lastnemu narodu in potreba po izražanju ljubezni do domovine. V glasbeno umetnost so vpletali elemente ljudske glasbe (ritmi, melodije in harmonije), ljudske motive in zgodbe v plesih in operah. Tako je vsaka država razvila svoje smernice v glasbi, poimenovane NACIONALNE ŠOLE.
Guten tag! |
||
Dobrý den! |
||
Goddag! |
||
Добрый день! (Dobri dien) |
||
Hyvää päivää (huu-vaa pigh-vaa) |
Revolucije, slabljenje Avstro-Ogrske, osamosvojitev Češkoslovaške, nacionalna gibanja, umor prestolonaslednika Ferdinanda in začetek prve svetovne vojne so samo nekatere izmed posledic prebujanja narodov in njihove želje po osamosvojitvi in narodni pripadnosti. |
Zgodovinski prevrati so se kazali tudi v svetu glasbe. Skladatelji nacionalnih šol so v svoji delih čedalje bolj uporabljali slikovite elemente glasbene folklore svojega naroda.
{Češka;Nemčija;Rusija;Švedska;Madžarska;Finska}
|
{Rusija;Češka;Nemčija;Švedska;Madžarska;Finska}
|
Slovanske države so med prvimi doživele narodno prebujenje. Med njimi sta izstopali češka in ruska nacionalna šola.