Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

nacionalne šole

Sredi 19. stoletja je val narodnega prebujenja zajel skoraj vso Evropo. Za sabo je pustil kup odličnih skladateljev in njihovih glasbenih mojstrovin.

V tem času je tudi Nemčija iskala svojo narodno enotnost. Iz številnih kneževin se je združila v enotno državo in z industrijsko revolucijo postala mogočna država. Glasba velikega skladatelja Johannesa Brahmsa je nastajala ob dramatičnem zgodovinskem ozadju Nemčije, ki so ga zaznamovale politične spletke in prelivanje krvi.

S prihodom Otta von Bismarcka se konfederacija Nemčija in Prusija zedinita v Nemško cesarstvo – svetovno velesilo. Razglasitev Nemškega cesarstva (na sliki), ki se je zgodila v Versaillesu sredi poražene Francije, je skladatelj Brahms proslavil z Zmagoslavno pesmijo – Triumphlied.

Narodno prebujenje se je ob koncu 19. stoletja dotaknilo tudi delno pozabljenih skandinavskih držav, kot sta Norveška in Finska. Državi sta postopoma začeli oblikovati svojo narodno identiteto s pomočjo osebnosti, kot sta bila norveški skladatelj Edvard Grieg in finski skladatelj Jean Sibelius.

19. stoletje je bilo zlata doba orkestralne glasbe. Skladatelji Brahms, Grieg, Sibelius in predstavnik pozne romantike Gustav Mahler so večino svojih del napisali prav za orkester.

Katere izmed omenjenih glasbenih oblik so namenjene orkestru?


simfonija sonata koncert
samospev simfonična pesnitev orkestrska suita
Izberi barvo: pravilno, nepravilno

Orkester je bil že v obdobju klasicizma razdeljen na štiri instrumentalne skupine: godala, pihala, trobila in tolkala. Taka delitev ostaja tudi v romantiki, vendar se število izvajalcev znatno zviša, do 100 in celo več.

Nov poklic – dirigent

V klasicizmu so bili orkestri manjši, vlogo dirigenta je imel čembalist ali koncertni mojster – prvi violinist. V romantiki, že zaradi večjega števila izvajalcev in želje po čim boljši interpretaciji skladateljevih idej, se pojavi poklic dirigenta.

Opiši delo dirigenta?

<NAZAJ
>NAPREJ98/127