Albrecht Dürer, Študija rok pri molitvi, 1508, mešana tehnika. |
Prostorski ključ, s katerim ustvarjamo iluzijo prostora ob pomoči svetlobe in sence, se imenuje tudi grafična modelacija.
Ob slikovnih primerih v tem poglavju smo ugotovili, da na posameznih likovnih delih opažamo več uporabljenih načinov prikaza tretje dimenzije na dvodimenzionalni ploskvi. Tako likovno delo je tudi bolj nazorno in prepričljivo.
V tem poglavju smo izpostavili pomembnost ključa za ponazoritev bližine predmetov, imenovanega pojemanje intenzivnosti linij, ostrine obrisov in detajlov. Ob tem upoštevamo splošno načelo, da predmete v bližini (v ospredju) vidimo z več podrobnostmi in jih zato izdelamo tudi z vsemi detajli ter z intenzivnimi linijami, tiste zadaj pa z manj detajli in z zabrisanimi obrisi. Z oddaljenostjo obrisi in detalji bledijo, pojemajo.
Izdelek učenke, Pogled na Bernardin. |