Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

PREK MEJA PREDMETNEGA

V uvodu si bomo ogledali dva primera krajine, ki sta nastala v različnih obdobjih likovne umetnosti. Prva slikarska upodobitev je delo slikarja romantike, obdobja, ki je po razočaranjih francoske revolucije izražalo pesimizem, nezadovoljstvo, temačnost ...
Krajina je naslikana realistično, kar pomeni, da jo je umetnik upodobil tako, da je vizualno podobo pokrajine dosledno prenesel na platno.

 

 

John Constable, Seneni voz, 1821, olje na platnu

Paul Cézanne, Gora Sainte-Victoire, 1904, akvarel

Drugi primer krajine pripada moderni umetnosti. Umetnik je pogled na goro razčlenil na mnoge ravnine, katerih barvne odtenke je premišljeno nanesel na slikovno površino. Krajina je prepoznavna, vendar že daleč od realnosti.

Primerjaj krajini med seboj. Zaradi načina upodobitve je razlika med obema slikama očitna. Znaš pojasniti razlike?

<NAZAJ
>NAPREJ33/120