Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Pri opazovanju pokrajine vidimo predmete, figure, rastline, ki so blizu nas, v jasnih barvah in ostrih obrisih. Jasno vidimo tudi vse podrobnosti na teh oblikah. Barve so intenzivne in se nam navidezno približujejo.

Bolj kot se oblike oddaljujejo od našega stojišča, manj jasne so njihove oblike, postajajo zabrisane.

Ivan Grohar, Sejalec, 1907

Vzroke za spreminjanje in nejasnost barv in oblik najdemo v plasteh zraka, ki delujejo kot tančica. Dlje, kot gledamo, plasti postajajo gostejše.

Zakaj barve modrijo?
Skozi plasti zraka se najlaže prebija modra barva, ker ima kratko valovno dolžino. Rdeča in rumena barva imata daljšo valovno dolžino in se prej izgubita v plasteh, hitreje bledita.

Claude Monet, Londonski parlament v megli, 1908

<NAZAJ
>NAPREJ22/120