KORAK 1: Najprej določimo horizont in očišče. Dorišemo širino ulice, pločnika ... Ker gre za centralno perspektivo, so ploskve pred opazovalcem vzporedne robu risalne ploskve, stranske pa potekajo v smeri očišča.
KORAK 2: Narišemo navpičnice, določimo višino stavbe.
KORAK 3: Narišemo bežiščnice do očišča. S tem določimo stranske stene stavb.
KORAK 4: Iz spodnjih krajišč narišemo vodoravnice, vzporedne s horizontom, in določimo širino stavbe. Poudarimo prednje ploskve.
KORAK 5: Narišemo bežiščnice za zgornje vidne ploskve in poudarimo oblike stavb.
KORAK 6: Narišemo odprtine, stebre, balkone, nadstreške, drevored ... Pozorni moramo biti, da tudi pri risanju podrobnosti upoštevamo perspektivo.
Potem ko so renesančni umetniki odkrili pravila perspektive, so ta pravila v svojem slikarstvu uporabljali določeni ustvarjalci vse do dandanes. Vsak seveda v svojem slogu, ki je v slikarstvu prevladoval v določenem obdobju, in seveda vsak tudi na svoj, sebi lasten način.
Canaletto, Trg sv. Marka v Benetkah, 1730-35, olje na platnu |
Giorgio de Chirico, Melanholija in misterij ulice, 1914, olje na platnu |