Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Glede na oblike in izhodišče nastanka ločimo več skupin tipografskih črkovnih vrst (pisav):
• črke s serifi (z različno oblikovanimi zaključki),
• črke brez serifov (sans serif, brez zaključkov).

Posamezna črka je izdelana v več različicah, ki skupaj tvorijo družino pisave. Običajno je to: pokončna (normalna), ležeča (kurzivna, italic), polkrepka in krepka (odebeljena) pisava.

Pri tiskanih sporočilih je bolje uporabiti večjo in serifno pisavo, ki ravno zaradi zaključkov deluje bolj povezano in jo je lažje brati. Kadar pa je besedilo drobno, je lažje brati majhno neserifno pisavo. Na zaslonu je lažje berljiva in jasnejša pisava brez serifov.
Tipografski oblikovalec pri oblikovanju črke sledi značilnostim njenega značaja (višina male črke, serifi, prehodi, loki, zožitve, odebelitve ...).

 

Karakter črk 

 

Oblikovanje tiskanega sporočila je zahtevna naloga, saj mora vsebovati tipografijo, ki je jasna, nazorna in človeku prijazna komunikacija.

Tipografija, ki povzroča težave pri branju, moti oko, je slaba. Bralca odvrača od branja, saj v njem povzroča negativne občutke. Najvišja vrednota tipografije je njena čitljivost.

Kot je tipografija pomembna v oblikovanju tiskovin, jo grafični oblikovalci s posebno pozornostjo vključujejo tudi v oblikovanje celostne grafične podobe nekega podjetja, organizacije. Osebni znak podjetja ali ustanove - logotip -, mora biti prepoznaven skupaj z izbrano tipografijo. Črke oziroma pisave so nemalokrat izziv in sredstvo izražanja umetnikov v njihovih likovnih delih. Lahko zavzemajo le del umetnine ali pa je že sama črka umetniško delo.

 

Primer Googlove tipografije

Črke oziroma pisave so nemalokrat izziv in sredstvo izražanja umetnikov v svojih likovnih delih. Lahko zavzemajo le del umetnine ali pa je že sama črka umetniško delo.  

 

Robert Indiana, Love, 1966-1998, barvni aluminij

<NAZAJ
>NAPREJ115/120