Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Za Mahlerja je bil orkester vir nenehnega navdiha. Njegove simfonije odsevajo zvoke iz vsakdanjega življenja, ljudske in otroške melodije, lepote narave, veselje, dobroto, pa tudi strah, odtujenosti in smrt. Da bi vse to izrazil, je Mahler izkoristil orkestrski zvok, kot ga ni še nihče pred njim. Uporabil je vsa sredstva, ki jih je orkester omogočal, od najtemnejših bobnov do najsvetlejših zvončkov.

Oglej si karikaturo Gustava Mahlerja, ko dirigira svojo 1. simfonijo Titan.

Katere risbe in notni zapisi na karikaturi ustrezajo spodnjim zvočnim primerom?

Kljub vsem nevšečnostmi, ki jih je doživel, je bil Mahler vedno naklonjen Dunaju. V simfonijah je izrazil svojo navezanost na avstrijsko kulturo tako, da je uporabljal melodije ljudskih pesmi in plesov. Drugi stavek njegove 1. simfonije, Titan, je v stilu »ländlerja« (nemško-avstrijskega ljudskega plesa).

Zaigraj ali zapoj eno izmed mnogo melodij za ples ländler, nato pa prisluhni odlomku iz II. stavka Mahlerjeve simfonije Titan. Ali je skladatelju uspelo pričarati plesno vzdušje ländlerja?

Mahler je bil priznan dirigent, njegova skladateljska dela pa niso vedno naletela na pozitiven odziv. Mogočna uporaba orkestra se je kritikom pogosto zdela pretirana (kot je razvidno iz karikature na prejšnji strani). V zadnjih letih življenja ga je občinstvo končno začelo priznavati za skladatelja. Umrl je na Dunaju v 51. letu starosti. Danes pa je eden največjih simfonikov vsega časa.

<NAZAJ
>NAPREJ101/127