Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

NASTANEK MUZIKALA

Postavitev muzikala temelji na tem, da se dobro in uspešno prodaja – brez tako imenovanega »show bussinesa« pri njem ne gre. Vedno so podprti z močno reklamo, pevci velikokrat postanejo pravi zvezdniki. Če pa ni producenta, ki bi v muzikal vložil denar, potem se njegova izvedba ne zgodi. Producent je nato tudi tisti, ki zbere ekipo, ki bo muzikal postavila na oder.

Kako se imenuje operno in operetno besedilo?

Scenarist pripravi zgodbo. Vsebina muzikalov se velikokrat nanaša na trenutno družbeno dogajanje in je družbenokritična. Tema so kljub temu običajno lažje in zabavne zgodbe.

Lepe in spevne melodije v operah, kantatah, oratorijih in operetah so:

Pri muzikalu imajo pomembno nalogo pisci besedila za pesmi, ki jim v muzikalih pravimo songi. Ko je besedilo za songe napisano, dobi glavno vlogo skladatelj. Ta si mora prizadevati za to, da napiše glasbeno uspešnico. Melodije morajo biti preproste, a kljub temu morajo v ljudeh vzbujati čustva. Skladatelj mora slediti glasbenim usmeritvam svojega časa. Ta glasba tako zajema vse – od klasične uverture, do pesmi z ljudsko motiviko, pa vse do elementov popa, rocka in komercialnega jazza. Uspešni napevi iz muzikalov lahko postanejo tudi {evergreeni;Beseda izhaja iz angleščine. Evergreen pomeni večno zelen. Tako pravimo pesmim, ki kljub temu, da so nastale že nekaj časa nazaj, še vedno ostajajo priljubljene in jih velikokrat lahko slišimo v živo na raznih prireditvah in koncertih, na radiu, televiziji ...}.

Primer songa, ki je postal evergreen, je tudi Memory skladatelja Andrewa Lloyda Webbra iz muzikala Mačke.

Velikosti orkestra oziroma glasbenega ansambla se od muzikala do muzikala zelo razlikujejo. Običajno muzikale spremljajo manjši orkestri in v teh primerih mora skladatelj odlično obvladati orkestracijo, saj mora do potankosti izkoristiti dano zasedbo. V nekaterih primerih muzikal spremljajo celo manjše jazzovske ali rockovske skupine.

Kako pravimo uvodni skladbi, ki jo igra orkester?

Odgovor: UVERTURA .

Orkester ima (tako kot tudi v opereti) spremljevalno vlogo – spremlja pevske in plesne točke. Pomembno vlogo ima, ko igra uverturo in medigre.

Pri postavitvi muzikala sodelujejo še režiser, scenograf in kostumograf (scena in kostumi so razkošni), rekviziter, osvetljevalci, odrski delavci, tonski tehnik, koreograf in še mnogo drugih.

 

Tako kot v operah in operetah tudi pri muzikalu velikokrat sodelujejo pevski zbor in baletni plesalci.

<NAZAJ
>NAPREJ77/115