Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

SLIKARSKE ZVRSTI IN TEHNIKE

Razvoj slikarskih tehnik je neločljivo povezan s tehnologijo obdelave barvil v barve. Snov, ki poveže barvo in jo utrdi na podlagi, imenujemo vezivo, če jo razredči. pa razredčilo (topilo).

Barve lahko nanašamo na različne vrste in velikosti podlag. Slike na večjih formatih uvrščamo med monumentalno, na manjših pa med tabelno in miniaturno (knjižno) slikarstvo. Če je podlaga stena, govorimo o stenskem slikarstvu. Murali (grafiti) so naslikani na suh, freske pa na vlažen omet.

Na steno, strop ali tla prilepljene raznobarvne koščke kamna, stekla, plastike, ki na površini ustvarjajo razdrobljeno (mrežasto) barvno strukturo, imenujemo mozaiki. Podobno kot freska je mozaik izredno obstojna slikarska tehnika. Vitraj je svojevrstna oblika mozaika iz stekla, kjer so obarvane steklene površine povezane s svinčenimi profili v okna in rozete, skozi katere pronica svetloba, ki obarva prostor. Z vezenjem barvnih tkanin v stenske preproge, izdelujemo tapiserije.
Nanašanje in pečenje glazur ter podglazur na keramične posode uvrščamo med vazno slikarstvo. S tovrstnimi poslikavami se ustvari stekleno prevleko, ki ščiti posodo pred vodo in praskami. Tabelno slikarstvo označuje slike, narejene na lesene ali kovinske plošče (table) v tehniki enkavstike (voščenih barv), tempere ali oljnih barv.
Okraševanje rokopisov (iz pergamenta, pozneje papirja) z obarvanimi risbami, akvareli in temperami štejemo med miniaturno slikarstvo.

Ustvarjanje podob z lepljenjem raznobarvnih kosov rezanega ali odtrganega papirja, kartona itd. imenujemo kolaž. Površinski učinek je podoben kot pri mozaiku, v primeru izrezanke (decoupage) in fotomontaže pa bolj enovit (povezan).

Za slikanje po tleh, kjer ni dovoljeno, da se podoba ohrani daljši čas, se uporablja barvne krede ali obarvan pesek. Zadnjega se nanaša v tehniki drippinga ali »spuščanja« barve na podlago.

{RAZMISLI;Zakaj v sodobni umetnosti prevladujejo tako imenovane mešane slikarske tehnike? Odgovor utemelji.}

<NAZAJ
>NAPREJ33/237