Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

DELO S PREDMETOM

V začetku 20. stoletja so se v umetnosti začele dogajati korenite spremembe. Ena takšnih se je zgodila v kiparski umetnosti. Kip v klasičnem pomenu je definiran kot predmet (objekt), v katerem je kipar nekaj upodobil (predstavil).
Ena pomembnejših umetniških stvaritev 20. stoletja je Duchampov pisoar, poimenovan Fontana (Urinoir, 1917).

Marcel Duchamp, leto 1917, Fontana


V videu je prikazana simulacija prehoda predmeta iz stranišča (v katerem služi svojemu namenu) v galerijski prostor (kjer je postal umetniški objekt).

Kmalu po razstavi l. 1917 se je original izgubil. Med letoma 1950 in 1963 je Duchamp naredil več kopij tega dela. Tako je Duchamp še enkrat posegel v bistvo umetniškega ustvarjanja. Prvič, ker je zgolj predelal navadni predmet, drugič, ker je umetniško delo, ki naj bi bilo enkratna stvaritev, preprosto večkrat ponovil.


Allora in Calzadilla, leto 2011, Algoritem

Ko v prostoru zagledamo velik, bogato okrašen lestenec, je prva misel, da gre za gromozansko povečan lestenec, ki zaseda visoki prostor od stropa do tal. Ko pa se mu približamo, ugotovimo, da je narejen iz tamponov.



Joana Vasconcelos, leto 2001, Lestenec iz (damskih) tamponov

<NAZAJ
>NAPREJ208/237