Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

POVZETEK

Sodobna umetnost pozna različne strategije dela, ki kažejo na živost umetnosti in kreativnost duha, ki vedno znova išče drugačne poti izražanja. Vzpostavljanje novih odnosov je podlaga za umetniško razmišljanje, ki stremi proti nepričakovanemu. Takšno razmišljanje vedno vodi v rešitve, drugačne od ustaljenih.

Delo s predmetom

Male umetniške intervencije spremenijo značaj vsakdanjega predmeta.


Robert Gober, Slanted Sink, leto 1985, Poševni umivalnik

Delo s prostorom

Novo dojemanje prostora nastaja skozi odnos med kiparskim delom in okoljem.
Ko vzpostavljanje odnosa s prostorom postane vprašanje umetnine, se njena oblika popolnoma spremeni. Prav tako njen značaj. In naš odnos tudi.

Skozi takšno delo drugače razumemo sam prostor, v katerem se nahaja to, čemu zdaj pravimo umetnikova intervencija, in ne le kip.


Reiner Kurpershoek, leto 2002,
Na (svojem) mestu,
Odapark Venray,
Nizozemska

Delo s telesom

Umetnik nastopa pred občinstvom, s telesom ustvarja in sporoča.

Umetnik nastopa pred občinstvom. Je telesno prisoten. In vpliva. Močno. Na vsa čutila. Strategije izbira od primera do primera in od nas zahteva veliko odprtost in dovzetnost do svojih postopkov. Vprašanje poetike njegovega dela zna biti vprašanje etike.

Za marsikoga je javno nastopanje težava. Toda v vsakem trenutku nastopamo, in doma in v šoli. Naši performansi potrebujejo poetičnost ideje; njeno jasno sporočanje, in ne agresivnosti.

Performans je delo, v katerem umetnik lahko nastopa sam oziroma v njegovem delu nastopa skupina umetnikov, najetih ljudi, prostovoljcev. Pri izvajanju performansa lahko samo nastopa pred občinstvom ali izkorišča interakcijo z njim.

 
Marko Marković, leto 2009, Celje
 

Željko Opačak, Nebeško kraljestvo, Celje
leta 2010, Split leta 2011, Ljubljana leta 2013

<NAZAJ
>NAPREJ213/237