Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Žica

Žice iz različnih kovin so izdelovali v času prvih civilizacij, predvsem kot osnovo za nakit (verižice, uhane, sponke). Danes pa poznamo žice, s katerimi lahko ogradimo prostor, armiramo beton, izdelujemo električno napeljavo. V kiparstvu se žica uporablja za povezovanje različnih materialov v celoto ali za izdelavo samostojnih kipov.

{OPIŠI; Opiši spodnje primere kipov.}

Iz žičnatih kipov je Aleksander Calder (1898–1976) razvil kipe s premičnimi deli, postavljenimi v različnih ravnotežjih, ki se premikajo zaradi gibanja zraka (vzgona) v prostoru. Njegov prijatelj in umetnik Marcel Duchamp (1887–1968) jih je poimenoval mobili ali gibljivi kipi.

Drugi materiali
V sodobnem kiparstvu prevladuje trend raznolikosti in eksperimentiranja z novimi (še nevidenimi) kombinacijami iz različnih materialov, sestavljenih v montažne plastike. Nabor materialov je prepuščen domišljiji avtorja in sega od ostankov industrijske proizvodnje ter zavrženih polizdelkov do najbolj dovršenih elektronskih naprav.

{RAZMISLI; Kaj si misliš o instalacijah, ki so izdelane iz odpadkov? Na spletu si oglej video vsebine na to temo. Zakaj so takšni kipi zanimivi za gledalca?}



Miha Artnak, leto 2011, Lovka na lovce,
Bruselj, kip iz plastičnih odpadkov

Roberto Cuoghi, leto
2013, Belinda

Kipi, ki se premikajo s pomočjo vetra, težnosti, mehanskih delov, električnih motorjev, kemičnih reakcij, niso več nobena posebnost in spadajo med  kinetične skulpture.

<NAZAJ
>NAPREJ74/237