Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Preglej spodnjo preglednico in primerjaj čas trajanja vožnje od Ljubljane do Kopra z različnimi prevoznimi sredstvi pred in po izgradnji avtoceste (AC). Kaj ugotoviš?

Pot

Vlak

Avtobus po stari cesti

Avtobus

po AC

Avto po stari cesti

Avto po AC

Ljubljana–Koper

2.30 h

3–3.30 h

1.20–2.20 h

2 h

1 h

Zračni promet

Zračni promet se je širše razvil v zadnjih petdesetih letih. Njegove prednosti so:
  • visoka potovalna hitrost,
  • neodvisnost od reliefa, saj za uspešno delovanje potrebuje zgolj letališča,
  • varnost. Letalski promet je najvarnejša vrsta prometa, vendar je ob nesrečah verjetnost preživetja majhna in število žrtev veliko. Zato so (kadar se zgodijo) letalske nesreče zelo odmevne.
Glavne slabosti zračnega prometa so:
  • visoki obratovalni stroški,
  • emisije izpušnih plinov,
  • močan hrup, posebej na širšem območju letališč.
Zaradi visokih stroškov je primeren predvsem za potniški promet in prevoz dražjih in pokvarljivih vrst blaga.  

Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana

Letališče Edvarda Rusjana Maribor

<NAZAJ
>NAPREJ99/241