V vsej glasbeni zgodovini so si skladatelji izposojali glasbene ideje, melodije in napeve. Zgledovali so se po svojih sodobnikih ali pa segali po glasbi preteklosti. Tako je tudi danes, v času, ko so avtorske pravice lahko donosen posel. Med najpogosteje citiranimi srednjeveškimi napevi je zagotovo Dies Irae, slovensko "Dan jeze", gregorijanski koralni napev iz 13. stoletja. Poslušaj zvočni posnetek in poskušaj s pomočjo notnega zapisa zapeti eno kitico v latinskem oziroma v slovenskem jeziku. Na spletu poišči celoten slovenski prevod!
Posnemaj ustvarjalsko prakso in zapoj poljubno popularno pesem, katere besedilo poznaš. Nato zapoj še enkrat isto melodijo, vendar z drugačnim besedilom. {Kateremu srednjeveškemu skladateljskemu postopku je tak postopek podoben?;Tropiranju}
Glasbo poznejših obdobij, ki je prevzela nekatere srednjeveške elemente, imenujemo neosrednjeveška oziroma novosrednjeveška glasba. Vsako umetniško stilno obdobje ima v poznejših obdobjih simpatizerje ali posnemovalce, in tako so se srednjeveški glasbeni vplivi porajali v vseh nadaljnjih obdobjih, od renesanse do danes.
V umetnostni glasbi romantike sta se nanjo v nekaterih delih naslonila Edward Grieg in Felix Mendellsohn, pozneje Carl Orff, minimalist Steve Reich in vrsta filmskih skladateljev. V sodobni popularni kulturi se vpliv srednjeveške glasbe pogosto kaže skozi estetske prvine in uporabo starih glasbil in v kombinaciji z elektronskimi glasbili. Novosrednjeveške skupine, ki izvajajo popularno zabavno glasbo, delujejo predvsem na območju Evrope, največ v Nemčiji in Skandinaviji. Umeščamo jih v zvrsti srednjeveškega rocka, srednjeveške metalne glasbe, ljudskega rocka, tehno in tako imenovane crossover glasbe.
Povleci glasbene elemente, ki jih slišiš na posnetku, v dve kategoriji!