
V nadaljevanju so opisani osnovni elementi (gradniki) geometrije. Eden izmed njih je točka (angl. point), z dvema točkama že lahko definiramo črte (angl. line). S tremi točkami ali pa z eno točko in z eno črto lahko določimo ravnine. Če pa ravnino omejimo s poligoni ali krivuljami, dobimo ploskve. Organske ploskve imenujemo opne. S kombinacijo geometrijskih elementov lahko ustvarjamo kompleksna telesa in prostorske strukture.
Osnovna geometrijska telesa in ploskve
Načini modeliranja
Modeliranje s telesninami (solidi) je pogosto prva in najosnovnejša tehnika. Kocka, kvader, valj, stožec, piramida, kolobar, krogla in sferoid so osnovni gradniki takega modeliranja. Elemente lahko zlagamo drugega k drugemu, kot bi zlagali (lego) kocke. Lahko pa jih preoblikujemo tako, da uporabimo Booleanove možnosti, ki omogočajo, da volumne seštevamo, izrezujemo in presekamo, in tako dobimo nove modelne rešitve. Možnosti delujejo, ko med sabo kombiniramo telesnine, katerih plašč ustvarja zaprt prostor.
![]() |
![]() |
![]() |
Seštevanje telesnin (union) |
Odštevanje telesnin (diference) |
Presek telesnin (intersection) |
Modeliranje NURBS (»Non Uniform Rational Basis Spline« ali modeliranje s parametričnimi zlepki) temelji na delu s krivuljami. V tem načinu najprej oblikujemo krivulje, nato prek njih napnemo opne. Seveda lahko pri izdelavi modela uporabimo tudi osnovna geometrijska telesa in metodi modeliranja prepletemo.
![]() |
![]() |
![]() |
Modeliranje s telesi (Solidi) |
Modeliranje s krivuljami |
Modeliranje z delitvijo ploskev (Sub-division) |