Materiali
Virtualnemu modelu lahko določimo vsaj barvo. Bolj prepričljiv upodobitveni vtis pa dosežemo z določanjem izbranega materiala, kot so na primer: les, kamen, kovina in vrsta umetnih ali sestavljenih materialov.
Teksture
Preden opredelimo načine določanja tekstur, je treba omeniti, da na virtualnih modelih lahko prikažemo različne vzorce (tudi likovne), ki so v grafičnem smislu po navadi bolj detajlirani od elementov na teksturi materialov. V računalniški grafiki teksturo definiramo kot lokalni opis lastnosti površine objekta, ki ga upodabljamo.
{RAZMISLI; Kako bi pripravil in namestil (nalepil) kožo na model lastnega avtoportreta?}
Mapirana (nalepljena) tekstura lesa in proceduralna tekstura kovine
Barva v računalniški grafiki
Splošne osnove iz barvne teorije so obravnavane v enem izmed predhodnih poglavij. Tokrat le za ponovitev.
Poznavanje osnov barvne teorije je pri 3D-modeliranju pomembno zato, ker je barva likovnoteoretični temelj pri upodabljanju. Površina je lahko barvno monolitna (enotna). Vsekakor pa je barva vsebovana v materialu. Ne smemo pa zanemariti tudi barve svetlobe, ki jo postavimo (vpeljemo) v virtualni prostor. Tudi ta ima določeno barvno vrednost, predvsem pa svetilnost, ki bo vpliva na videz upodobitve.
{RAZMISLI; Kakšen bo odsev na nakitu iz zlata, ki bi ga upodobil v naravnem okolju z modrim nebom?}
Barva, material in svetloba v modeliranju