Modeliramo s točkami, črtami (ravnimi in krivuljami), ploskvami oziroma opnami. S kombinacijo geometrijskih elementov lahko ustvarjamo kompleksna telesa in širše prostorske strukture.
![]() |
![]() |
Modeliranje v |
Modeliranje v arhitekturi in oblikovanju |
Svetlobo delimo na naravno in umetno, glede na tip pa tudi na splošno in usmerjeno. Da naše oko zazna svetlobo, se morajo zgoditi določeni optični pojavi, kot so: refleksija in difuzija, lom, transmisija, disperzija, interferenca, sipanje, absorpcija, polarizacija svetlobe ...
3D-animacija je prikaz zaporedja upodobitvenih položajev. Potrebujemo vsaj 25 zaporednih upodobitev na sekundo animacije. Pri tem učinek gibanja lahko dosežemo s premikanjem modelov ali delov modela po sceni ali pa premikamo kamero po določeni poti (na primer krivulji).
Samo Lapajne, leto 2015. Animacija postopka modeliranja z delitvijo ploskev »sub-division« in animacija modela samega. Model in animacija sta izdelana s prosto dostopnim programskim orodjem (Blender).
Aplikacije 3D-ja v resničnem času delimo na: računalniške igre, simulacije, znanstvene aplikacije, navidezne svetove, povečano resničnost in povečano navideznost, VRML in, ne nazadnje, tudi na sodobno umetniško prakso.
3D-skeniranje in tiskanje sta vse bolj nepogrešljiva v različnih industrijskih in danes tudi umetniških praksah. Tiskamo modele, makete, hrano in oblačila ter celo telesne organe.