Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

UPODABLJANJE

Upodabljanje je postopek, pri katerem izdelamo slike modelov. Model postavimo na oder ali sceno (od grško skēnḗ) in kuliso v ozadju. Uporabimo lahko sorazmerno preprosto nastavljanje za določanje barv in senc ali pa kompleksne postopke upodabljanja, pri katerih določimo na desetine vrednosti, s katerimi lahko želimo doseči tudi fotorealistično podobo. Vrhunec upodabljanja so posebni učinki, kjer za atmosferske učinke in posebne dinamične učinke opredeljujemo tiste, ki so določeni s simuliranimi fizikalnimi lastnostmi in zakonitostmi.

SVETLOBA IN MATERIJA

Svetlobo delimo na naravno (simulacija sonca) in umetno (luči), glede na tip razpršenosti pa tudi na splošno in usmerjeno. V zadnjem času se čedalje pogosteje uporabljajo tudi nove IES-luči.

Da naše oko zazna svetlobo, se morajo zgoditi določeni optični pojavi, kot so:

  • refleksija in difuzija,
  • lom in transmisija,
  • disperzija in interferenca,
  • sipanje in absorpcija,
  • polarizacija svetlobe ...




Svetlobe na mat
površinah
Lom svetlobe skozi
steklo
Refleksija na gladki
površini

LUČI V 3D-PROSTORU

Splošno svetlobo nastavimo za celoten modelni prostor, lokalna luč pa je lahko točkovna, linijska ali ploskovna. V praksi osvetljevanja modela točkovne luči ločimo na tiste, ki svetijo v vse smeri, in tiste, ki svetijo v določeno smer. Take so na primer luči, ki svetijo stožčasto usmerjeno svetlobo. Poznamo pa tudi cevne luči (neonske cevne sijalke) ali svetlobne ploskve (svetlobni paneli) in celo napredne svetlobne prostore z velikim dinamičnim razponom osvetlitve, ki se uporabljajo v (HDR) upodabljanju.

{RAZMISLI; Katero luč bi izbral pri upodabljanju modela, ki bi predstavljal tvojo delovno mizo?}

KAMERE IN UPODABLJANJE

Slika, ki jo dobimo pri upodobitvi, je po nastavitvah podobna tisti, ki jo v resničnem svetu zajamemo s fotografsko kamero (fotoaparatom). Zato tudi pri upodabljanju govorimo o položaju kamere, smeri pogleda, goriščni razdalji objektiva, globinski ostrini in drugih lastnostih, ki so značilne za fotografijo.


V upodabljanju se s
kamero in lučmi lahko
povsem približamo
situaciji opazovanja.

<NAZAJ
>NAPREJ83/237