Kako se skladba v zgornjem zvočnem primeru konča? Ali prepoznaš durovo in molovo tonaliteto? Je konec skladbe glede na prej slišano harmonijo konsistenten?
Prepoznaš glasbilo na sliki? Ali prepoznaš tudi izvajalca? Kateri so vidni slovenski poustvarjalci renesančne glasbe? Ali obstaja v našem kulturnem prostoru kak festival, ki je namenjen renesančni glasbi? |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
1 | 2 | 3 | 4 |
1
– virginal |
3
– klaviciterij |
4
– čembalo |
2
– špinet |
Glasbeno oblikoslovje obravnava in analizira glasbena dela. Glede na posamezne značilnosti kompozicijskih prvin je moč neznani skladbi učinkovito in hitro ugotoviti izvor, zvrst in zgodovinsko obdobje nastanka, morda pa celo avtorja, tudi če imamo v rokah le notni ali zvočni zapis brez preostalih pisnih podatkov. Skladbe prepoznavamo po njihovi zgradbi (na primer slišimo tematski material A, nato B, nato A), po jeziku in zvrsti besedila, po tipu instrumentalne zasedbe, po slogovnih značilnostih obdobja, po ritmičnem vzorcu, ki je nepogrešljiv pri plesni glasbi. Preizkusi se v razlikovanju renesančne plesne glasbe. V levem stolpcu sta notirana ritmična vzorca galiarde in courante, v desnem pa sta skladbi, komponirani po tem vzorcu oziroma ritmični vzorec sam. Gliarda je pisana v šestčetrtinskem taktu, couranta pa v tripolovinskem. Ritem je v skladbah lahko dobro skrit in ni vedno uporabljan tako nazorno, kakor je prikazan v učbenikih. Poveži zvočne posnetke z ustreznim ritmom tako, da jih preneseš v ustrezno polje!
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |