Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

povzetek

Spoznali smo že sakralno vokalno-instrumentalno glasbo v največjem obsegu, kakršen je Verdijev Rekviem, ter glasbo v intimnem okolju družinskega proslavljanja božičnih praznikov, ki ga pričara petje Gruberjeve Svete noči. Petje kot del cerkvenega bogoslužja pa pozna kar nekaj svetovno priljubljenih skladb, med katere spada tudi delo {Panis Angelicus;Skladba Panis Angelicus (angelski kruh) je 5. stavek sicer šeststavčne Maše, op. 12. V originalu je namenjena tenorju, harfi, violončelu in orglam. }, ki se nahaja v Maši op. 12, skladatelja in organista Césarja Francka.

Skladbo v razredu zapojte. (Partitura je brezplačno dostopna na spletu — IMSLP).

Označi pravilne trditve.

Uvod se tematsko razlikuje od vokalnega dela.

Drži. Ne drži.

Uvod na kratko predstavi glavni motiv, ki nastopi v vokalnem delu.

Drži. Ne drži.

Skladba je v sonatni obliki.

Drži. Ne drži.

Skladba je v trodelni obliki, z uvodom.

Drži. Ne drži.

V reprizi skladatelj doda kontrapunkt v imitaciji.

Drži. Ne drži.

Skladba je v rondo obliki, glavna tema se večkrat ponovi.

Drži. Ne drži.

Skladba nima uvoda.

Drži. Ne drži.

Na posvetnem področju so se skladatelji romantike v večjem ali manjšem obsegu spogledovali s samospevom. Poleg Schuberta je več ciklov te oblike ustvaril tudi skladatelj Robert Schumann. {Widmung;Samospev Widmung je Schumann napisal kot rojstnodnevno voščilo svoji ženi Clari Wieck, uspešni pianistki.} (Posvetitev) je prvi izmed njegovih samospevov v ciklu Mirte, op. 25, uglasbenih na besedila Friedricha Rückerta. V izvedbi različnih pevskih poustvarjalcev je dostopen na spletu. Katera izmed izvedb ti je najbolj všeč? Zakaj? Odgovor primerjaj s sošolci.

Kakšno obliko ima samospev?

Kot pomembnejšega skladatelja romantičnih samospevov lahko omenimo tudi francoskega skladatelja in organista Gabriela Fauréja. Poslušaj njegovo delo {Après un rêve;Pomensko ustreznejši prevod bi se lahko glasil Na podlagi sanj. Pesem govori o moškem, ki se v srečnih sanjah povzpne vse do neba, da bi se srečal s čudovito, mamljivo podobo svoje ljubice, da bi pobegnil stran od teme, v svetlobo.} (Kot v sanjah) iz zbirke Tri melodije.

Faurejevo delo primerjaj s Chopinovim preludijem v e-molu, op. 28 št. 4 (obe deli sta dostopni na spletu). Ugotovi, v čem sta si skladbi podobni.


V spremljavi so repeticije akordov, ki se spreminjajo ob nastopu novih harmonij. Obe skladbi sta napisani v durovi tonaliteti. Obe skladbi sta napisani v molovi tonaliteti.
Obe skladbi se harmonsko prelivata v druge tonalne centre. Ena skladba je napisana v duru, druga v molu. Obe skladbi ostajata strogo na enem tonalnem centru.
Izberi barvo: drži, ne drži
<NAZAJ
>NAPREJ150/248