Fotografijo kot pripomoček pri slikanju je uporabljal tudi slovenski impresionist Ivan Grohar. Pojme razporedi na pripadajoča mesta in izpolni vsebinsko analizo dela.
|
Avgust Berthold, leto 1906, Sejalec Ivan Grohar, leto 1907, Sejalec |
Naslov dela je Sejalec. Gre za motiv, na katerem je upodobljen kmet med vsakdanjim delom. Pokrajino zaznamuje arhitektura v ozadju. Upodobljen je , ki velja za tradicionalno arhitekturo. Že sodobni kritiki so v delu prepoznali simbolično podobo slovenskega kmeta, ki seje slovensko žito na domači zemlji. Podoba je predstavljala za prihodnost slovenskega naroda, ki je ravno tisti čas preživljal nacionalno krizo identitete. Jutranja ima pomembno kompozicijsko vlogo in simbolično predstavlja prihodnost, nov začetek, nov dan. Glede na slog delo lahko pripišemo , glede na sporočilo pa je slika vsekakor tudi simbolična. Poudarja občutja umetnika in v sebi nosi pomembno sporočilo.
Kateri izmed naštetih slikarjev so predstavniki postimpresionizma?