Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila
4.

Med programsko in absolutno glasbo pogosto ne moremo potegniti ostre ločnice. Ljudje radi dajemo imena skladbam glede na njihov karakter, čeprav skladatelj sam tega ni storil. Več del, ki navadno sodijo na področje absolutne glasbe, pa so naslovili že skladatelji. Po čem so navedene skladbe dobile naslove? Da se boš lažje odločil, skladbe poslušaj in se orientiraj po značaju glasbe.

Leningrajska simfonija D. Šostakoviča predstavlja:

Klasična simfonija S. Prokofjeva predstavlja:

Žalostinka žrtvam Hirošime K. Pendereckega predstavlja:

Preprosta simfonija B. Brittna predstavlja:

5.

Obravnavali smo kar nekaj skladateljev, ki so svoje balete ter scensko in filmsko glasbo zapisali tudi kot suite (Copland, Hačaturjan, Stravinski, Korngold). Angleški skladatelj G. Holst pa je na začetku 20. stoletja ustvaril samostojno sedemstavčno simfonično suito z naslovom {Planeti;Kot zanimivost: delo z naslovom Planeti je že v 19. stoletju ustvaril slovenski skladatelj Jurij Mihevec, ki je večino svojega življenja preživel na Dunaju, umrl pa je v Franciji.}, v katero je, z izjemo Zemlje, vključil planete našega sončnega sistema. Vsakemu planetu je dodal tudi opis. Poslušaj stavke, dostopni so na spletu. Nato poslušaj še skladbo Imperial attack, ki jo je za film Star Wars napisal skladatelj J. Williams. V katerem izmed Holstovih planetov je Williams našel navdih za to filmsko glasbo?

 

Označi vse elemente, s katerimi skladatelj lahko vpliva na ponazoritev vzdušja oziroma opisa značaja posameznega planeta.

 

dinamika akustika dvorane
oddaljenost planetov izbira glasbil pri orkestraciji
število stavkov v skladbi trajanje skladbe
tempo tehnika igranja
<NAZAJ
>NAPREJ176/248