Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Tri pike

Še enkrat preberi drugo sožalje.

Kaj pomenijo tri pike na koncu povedi V spominu jo bomo ohranili kot vedno nasmejano in pozitivno osebo …? Izberi pravilni odgovor.

Preberi besedilo.

Ob težkih trenutkih so nam pomagali številni sorodniki: teta Minka, stric Peter, sestrična Ana, nečak Tine …

Ali je tropičje tudi tu uporabljeno kot zamolk? Razloži.

Ali v tem sožalju opaziš še kakšen drugačen zapis treh pik? Označi ga. 

Kaj zaznamuje? Izberi pravilni odgovor.

Žal mi je, da si izgubil sestro … bila je res nekaj posebnega … in nič ne more omiliti tvoje izgube.

Dvodelne pike lahko uporabimo tudi za ločevanje stavkov, ki so vrinjeni v glavni stavek.

Kateri ločili pogosteje uporabimo za ločevanje stavka, ki je vrinjen v glavni stavek? Naštej vsaj eno.

Kateri izmed spodnjih zapisov treh pik je pravilen? Odgovori.
Bil je žalosten pogreb …, a lep.
Bil je žalosten pogreb … a lep.

Kako bi nadaljeval izpuščeni del besede? Odgovori.
Ta šmentana Matilda, vzela mi je že tri otroke, da bi jo hu… vzel!

Enodelne tri pike se pogosto uporabljajo pri zamolku, naštevanju, izpustu dela besedila ali označujejo izpuščen del besede. V objektivnih besedilih jih uporabljamo pri naštevanju ali izpustu dela besedila. Nedokončana misel je lahko posledica žalosti (zato jo uporabljamo tudi pri sožaljih, subjektivnih besedilih), velikega razburjenja ali namigovanja (da si sogovorec sam ustvari nadaljevanje povedanega). Kot zamolk so pogoste v umetniških besedilih, še posebno izpovednih, ki so polna čustev.

<NAZAJ
>NAPREJ283/547