Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Povzetek

Dramsko delo Romeo in Julija uvrščamo med tragedije, katerih značilnost je, da glavni junak v boju proti drugim osebam tragično propade ali celo umre. Splošni značilnosti dramskega dela sta: dialog (komunikacija med osebami) in didaskalije (besedilo, ki igralcem sporoča, kako naj se na odru obnašajo, kako naj kaj izgovorijo).

V obravnavanem odlomku je opaziti pesniško oblikovan dialog, poln besednih figur: primer, okrasnih pridevkov, pretiravanj ... Jezik je starinski in nekatere besede so se danes že izgubile iz rabe (imenujemo jih arhaizmi).

Žalostna zgodba nesrečnih zaljubljencev je bila upodobljena v gledališčih, baletnih predstavah, na filmskih platnih, povzeta v skladbah, kiparstvu, slikarstvu ... Najbolj znan je prizor, ko se Romeo povzpne na balkon k Juliji.

William Shakespeare je bil rojen 23. aprila 1564 v mestecu Stratford ob reki Avon. Že kot otrok si je ogledal več gledaliških predstav potujočih igralskih skupin. Poročil se je že pri osemnajstih in imel tri otroke. Sredi osemdesetih je odšel v London, kjer je bil najprej pomožni delavec v gledališču, nato pa igralec, dramaturg in dramski pisec.

Pisal je dolge pripovedne pesnitve, sonete, drame. Tragedija Romeo in Julija je nastala med letoma 1591 in 1595, izšla pa leta 1595.

Sedaj pa kritično presodi, kako dobro si usvojil cilje tega poglavja.


Razmisli in naredi načrt, kako bi lahko svoje znanje dopolnil, izboljšal.

<NAZAJ
>NAPREJ355/547