Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Metode in oblike dela pri fiziki

Pri fiziki bomo največkrat poskušali razumeti naravne zakone. Do znanstvenih razlag bomo poskušali priti na dva načina:

a) Teoretični način: na podlagi znanih dejstev oziroma eksperimentalnih rezultatov iščemo logične povezave med količinami, s katerimi opišemo naravne procese, in napovedujemo teoretična spoznanja, ki so podlaga eksperimentalnemu delu.

b) Eksperimentalni način:  izberemo najprimernejše pripomočke in metodo za izvedbo poskusa, natančno opazujemo potek eksperimenta, merimo in urejamo podatke in pregledno predstavimo rezultate z znanstvenimi spoznanji.

Kako preveriti zanesljivost teoretičnih spoznanj?

Pri naravoslovju v nižjih razredih ste že spoznali vire električne energije. Eden izmed njih je baterija. Kot zanimivost ste morda naredili baterijo iz limone, kot je prikazano na filmu.

Ob takšnem eksperimentu se nam zastavi kopica vprašanj:

  1. Zakaj smo izbrali prav limono?
  2. Ali lahko uporabimo namesto limone drugo sadje?
  3. Ali je pomembna kislost sadeža?
  4. Ali lahko namesto sadja uporabimo zelenjavo?
  5. Katere naprave lahko priključimo na takšen električni vir, da delujejo?
    ...

Odgovore na zastavljena vprašanja lahko dobimo z eksperimentiranjem, ki se ga lotimo načrtno, kot smo opisali. Za lažje samostojno delo bomo v nadaljevanju predstavili primer raziskovanja.

<NAZAJ
>NAPREJ3/260