Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Povzetek

Preberi del odlomka.

Kako imenujemo postopek, ki ga uporabi pisatelj, ko opisuje neko napeto dogajanje? Izberi pravilni odgovor.

Za katere vrste romanov je ta postopek najznačilnejši? Odgovori.

Najbolj željni znanja in pustolovščin so otroci in mladostniki, kar opazimo tudi v romanu Trnovska mafija. Delo je mladinski pustolovski roman, v katerem opazimo preplet kriminalne, ljubezenske in fantastične tematike. Namenjeno je predvsem otrokom, starejšim od dvanajst let. Posebnost je jezik, Zupan namreč uporablja veliko slengovskih besed, osebe postavlja v komične položaje in poskrbi tudi za besedno komiko (osebe se veliko šalijo), slog pisanja je preprost, lahko razumljiv. Kraj in čas dogajanja preprosto razberemo iz zgodbe, konec je srečen. Besedila z omenjenimi značilnostmi uvrščamo med trivialno ali zabavno literaturo.

Dim Zupan se je rodil v Ljubljani leta 1946, uspešno je končal študij prava, vendar že od leta 1992 deluje kot samostojni kulturni sodelavec.

Zupan piše predvsem za mladino in otroke, leta 1993 je izdal roman za odrasle, napisal pa je tudi otroško igro Storžek in Jurček. Njegova mladinska proza se deli na tri skupine: besedila za najmlajše, mladinska dela srednjega in poznega otroštva, in dela, ki so že na meji med mladinsko in prozo za odrasle.

Sedaj pa kritično presodi, kako dobro si usvojil cilje tega poglavja.


Razmisli in naredi načrt, kako bi lahko svoje znanje dopolnil, izboljšal.

<NAZAJ
>NAPREJ524/547