Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Opis poti

Preberi besedilo Kettejeva pot.

Ob 130. obletnici rojstva slovenskega pesnika Dragotina Ketteja so na Bistriškem odprli 9 km dolgo pešpot, ki nosi pesnikovo ime, in tako povezali Trnovo pri Ilirski Bistrici in Prem, dva pomembna kraja v življenju slovenskega pesnika. Pot je označena z usmerjevalnimi tablami, na katerih je pesnikova podoba.

Pot začnemo v Ilirski Bistrici, ki jo sestavljata dve stari naselji, Bistrica in Trnovo. Od Osnovne šole Dragotina Ketteja v Trnovem se odpravimo mimo stare ljudske šole, v kateri je nekaj časa poučeval pesnikov oče, in nadaljujemo po Kettejevi ulici, v kateri stojita rojstna hiša pesnikove matere in hiša, v kateri je živel njegov stric.

Pri zaselku Rečica po Zareškem mostu prečkamo reko Reko in nadaljujemo po asfaltirani cesti, ki nas po dobri uri hoje pripelje do slemenske vasice Zarečje na vzhodnem robu Brkinov. Od tam je do konca asfaltirane poti še dobrih 500 metrov. Prečkamo potok Posrtev in zavijemo desno ter nadaljujemo po makadamski cesti.

Hodimo po 4 km dolgi ozki dolini reke Reke, posejani z redkimi domačijami. Ko pridemo do Novakove domačije (tam si lahko, če se prej dogovorimo z lastnikom, ogledamo še delujoč mlin, črno kuhinjo in krušno peč), smo približno na polovici poti.

Od tam se odpravimo do Brejščkovega potoka, ki teče čez kolovoz, zato ga moramo preskočiti. Pot se vzpne, pridemo na travnik in zavijemo levo v vas Smrje. V vasi gremo mimo cerkve sv. Janeza Krstnika iz 17. stoletja z znamenitim zvonikom do kapelice. Na križišču zapustimo asfalt in zavijemo levo.

Med sadnim drevjem se precej strmo začnemo vzpenjati proti Premu. Po pol ure hoje se nam odpre pogled na Prem. Na eni od vzpetin stoji župnijska cerkev sv. Helene, na drugi pa grad Prem. Ko prispemo na asfaltno cesto, ki vodi proti Obrovu, nas do začetka vasi loči še dober kilometer. Po levi strani obhodimo cerkev sv. Helene, v kateri si lahko ogledamo zidne poslikave Toneta Kralja, in malo niže, po treh urah, prispemo do nekdanje muzejsko urejene ljudske šole, v kateri se je rodil Dragotin Kette.

Prirejeno po spletni strani: http://sl.wikipedia.org/wiki/Kettejeva pot

Komu je besedilo Kettejeva pot namenjeno? Izberi pravilni odgovor.