Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Nasvet je neumetnostno besedilo, ki je v pisni obliko običajno javno (na spletu so to forumi, v revijah pa rubrike z vprašanji bralcev). Sem spada tudi spodnji nasvet. Pozorno ga preberi in odgovori na vprašanja v nadaljevanju.

Utrujena najstnica
Pozdravljeni! Že dalj časa prebiram nasvete na vaši spletni strani, in ker imam tudi sama težave z utrujenostjo, vas prosim za nasvet. Vsak večer hodim spat ob približno isti uri, vendar kljub hudi utrujenosti dolgo ne zaspim. Naslednji dan sem v šoli zelo zaspana, težko sledim pouku, v bistvu "furam safr". Popoldne mi nato najbolj ustreza počitek na kavču in gledanje televizije, za druge stvari nimam energije. Stara sem 14 let.
zvezdica Zaspanka

Pozdravljena, zvezdica Zaspanka!

Veseli me, da si se s svojim vprašanjem obrnila na nas. Utrujenost je pri tvoji starosti nekaj povsem običajnega, saj med odraščanjem tvoje telo potrebuje več počitka. A vendar se jo do določene mere da nadzorovati.

Kot si že zapisala, odhod v posteljo vsak dan ob isti uri pripomore h kakovostnemu spancu. Pazi, da ne bo spalnica pretopla, iz sobe odstrani televizijo, mobilni telefon, računalnik. Pred spanjem se izogibaj napetosti (npr. gledanju akcijskih filmov, grozljivk).

Pozorna bodi na hrano, enostavni sladkorji in ogljikovi hidrati povzročajo zaspanost. Popij veliko vode. Popoldansko poležavanje le še dodatno poleni telo, ki vsakodnevno potrebuje dobršno mero gibanja. Čeprav si brez energije, se poskusi prisiliti vsaj k sprehodu na svežem zraku, s seboj lahko povabiš prijateljico in ob klepetu vama bo čas hitreje minil ...

Še bolje bi bilo, da bi se pričela ukvarjati s kakšno športno aktivnostjo, kot so tek, kolesarjenje, rolanje. Telesna aktivnost je zelo pomembna za splošno dobro počutje in te bo napolnila z energijo.

Tako boš tudi v šoli bolj zbrano sledila pouku in ne boš trpela. Če nisi športni tip, se vpiši na zanimiv tečaj, kot je oblikovanje nakita. Bodi aktivna. To je le nekaj nasvetov, ki jih je vredno preizkusiti. Če se stanje ne spremeni, mogoče ne bo odveč obisk pri splošnem zdravniku.
Roža Novak, dr. splošne medicine
Dostopno na spletnem naslovu: http:/dohtarsvetuje.si/rn56.html.

Koliko avtorjev je napisalo besedilo? Izberi pravilni odgovor.

Eden.Dva.

Iz katerih delov je zgrajeno besedilo? Izberi pravilni odgovor.

Kdo je avtor prvega in kdo drugega dela besedila? Izberi pravilna odgovora.

Kdo je naslovnik celotnega besedila? Izberi pravilni odgovor.

Zvezdica Zaspanka.Širša javnost.

Po čem sklepaš, da je naslovnik besedila širša javnost? Zakaj misliš, je strokovnjakinja izbrala ravno težavo zvezdice Zaspanke? Odgovori.

<NAZAJ
>NAPREJ218/463