Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Naloge

1.

Pozorno preberi spodnje besedilo.

Pet nasvetov za srečno življenje

Človek za srečo ne potrebuje najnovejšega dlančnika, Wiija, visenja na Facebooku, na katerem vsi hvalijo njegovo profilno sliko, najnovejšo garderobo. Res ne. Vse se začne z notranjim zadovoljstvom, ko se sprejmemo, kakršni smo, in začnemo gledati na svet skozi rožnata očala. In kako lahko k takšnemu počutju sami najhitreje pripomoremo?

1. Hrana, voda. Čokolada reši vse težave? Ja, recimo, vendar samo začasno, nato se počutite še slabše. Izogibajte se mastni hrani, sladkorjem. Segajte predvsem po zelenjavi in popijte VELIKO vode. Telo vam bo hvaležno.

2. Gibanje. Kakršnakoli telesna aktivnost vas bo napolnila z energijo. Med tekom imate čas za razmišljanje, uživanje v dobri glasbi, mogoče vam bolj ustreza skupinska vadba, da se ob mučenju poveselite. Nekaj je jasno, človek je ustvarjen za gibanje.

3. Smeh je pol zdravja! Sproščenost, dobra volja, pozitivna naravnanost odganjajo stres. Družite se z ljudmi, ki vas nasmejejo, jamrače odženite stran. Zmanjšajte število ur gledanja televizije in visenja za računalnikom, pojdite ven, narava nam nudi najlepšo sliko z največ piksli.

4. Spanje. Poznate lepotni spanec? Res učinkuje! Koža postane bolj napeta, podočnjaki izginejo, maščobe se topijo, zmanjša se možnost za bolezni ožilja. Torej, najmanj 8 ur spanca na dan, da bomo lepi in zdravi

5. Segajte do zvezd. Ne čakajte, da stvari pridejo k vam, pojdite jim naproti. Ne prelagajte uresničevanja želja, če si nečesa res močno želite, čeprav gre za igranje na {berimbau;brazilsko glasbilo}, poskusite to uresničiti.

Sreča je v majhnih stvareh, ne spreglejmo jih. Bodimo srečni.              

Ana Naglič, novinarka revije Naše zdravje, je članek napisala kot odgovor na vprašanje bralca Janeza, ki bi bil rad manj črnogled in srečnejši v življenju.
(članek je izšel maja 2012 na strani 15, letnik 5, številka 5)

Kaj vse lahko rečemo o besedilu? Dopolni povedi z ustreznimi podatki o okoliščinah, vrsti in zgradbi besedila.

Bralec Janez je potarnal, da je vedno tako črnogled, vsak dan opazuje ljudi, ki so srečni, zato ga zanima, kako jim to uspe. Avtorica besedila je novinarka Ana Naglič. Besedilo je neumetnostno , ker ima praktičen namen, in javno , ker je namenjeno širši množici. Gre za nasvet, kako biti srečen v življenju . Sestavljen je iz {sedmih;7} odstavkov. Avtorica bralce naslavlja v drugi osebi množine , kar je tudi sicer značilna oblika nasvetov, sestavljenih iz vprašanja in odgovora. 
2.

Kako si pravilno sledijo sestavine iz navedenega vira?  Razvrsti jih.


NAGLIČ, Ana. Pet nasvetov za srečno življenje. str. 15. maj, Naše zdravje, št. 5, let. 5, 2012.
 NAGLIČ, Ana.  2012.  Pet nasvetov za srečno življenje.  Naše zdravje,  maj,  št. 5, let. 5,  str. 15.

<NAZAJ
>NAPREJ225/463