Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
Navodila

Za boljšo predstavo, kako poteka uvajanje načel trajnostnega razvoja v vsakdanjem življenju, sta v nadaljevanju predstavljena primera dobre prakse iz Slovenije.

Bolnišnica Sežana

Prvi primer je energetska prenova Bolnišnice Sežana, izvedena med letoma 2009 in 2012. Ker porabljena energija predstavlja velik del stroškov javnega sektorja in gospodarstva, ima energetska prenova stavb vrsto pozitivnih učinkov. Kaže se predvsem v manjši porabi energije in s tem nižjih stroških, višji kakovosti bivanja ter ustvarjanju delovnih mest v gradbeništvu in lesni industriji.

Izberi, katere ukrepe bi bilo smiselno izvesti v okviru energetske prenove stare šolske zgradbe.

Drug primer dobre prakse je vezan na trajnostno mobilnost v Mestni občini Ljubljana. Izvedene aktivnosti lahko razdelimo v tri skupine.

Parkirišče s kolesi sistema BicikeLj
Prva skupina je kolesarjenje, kjer je bil glavni ukrep uvedba sistema izposoje koles {Bicike(Lj);Gre za mrežo 31 postajališč s 300 kolesi. Sistem Bicike(Lj), ki je na voljo 24 ur na dan in 7 dni v tednu, zagotavlja preprosto uporabo, saj omogoča izposojo kolesa za določen čas, pri čemer ga lahko prevzamete na eni lokaciji in vrnete na drugi. Strošek letne naročnine za storitev je 3 €, uporaba kolesa prvih 60 minut pa je brezplačna. Projekt je zelo dobro sprejet, trenutno je registriranih že več kot 50.000 uporabnikov.} maja 2011.

Druga skupina aktivnosti je hoja, saj so se v Ljubljani z zaporo in preureditvijo mestnega središča za promet močno povečala območja, namenjena pešcem. V ta namen so bili čez Ljubljanico zgrajeni štirje novi mostovi oziroma brvi. Na območjih za pešce so uvedli tudi prevoz z električnim vozilom, imenovanim »Kavalir«.

Tretja skupina aktivnosti so spremembe v javnem potniškem prometu. Gre za uvedbo enotnega plačilnega sistema Urbana, podaljšanje nekaterih prog mestnega potniškega prometa, tudi do nekaterih primestnih občin (Notranje Gorice, Grosuplje, Ig) in uvedba prikazovalnikov časa odhodov avtobusov na postajališčih. Na ta način imajo potniki natančnejše in preglednejše informacije o odhodih avtobusov, časovni izkoristek pa je zato boljši.

<NAZAJ
>NAPREJ313/320