Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.

Zrcaljenje čez točko

Opiši, kaj imajo skupnega igralna karta, zastava, lončen izdelek ...

Ena izmed skupnih lastnosti je, da lahko sliko „postavimo na glavo" in ne opazimo nobene spremembe. Poskušaj.

Nekatere igralne karte so lepo poslikane. Sliši se neverjetno, a tudi v poslikavi kart je skrita matematika. Lepe poslikave nam omogoča na primer preslikava, ki ji pravimo zrcaljenje čez točko.

Do zdaj smo spoznali že več vrst preslikav: vzporedni premik, zasuk ali vrtež in zrcaljenje čez premico. V nadaljevanju bomo spoznali, katera od naštetih preslikav v posebnem primeru ustreza zrcaljenju čez točko.

Ponovitev

Oglej si spodnje primere preslikav.

 

   

1. V katerih primerih smo naredili vzporedni premik?

2. V katerih primerih smo opravili zasuk?

3. V katerih primerih smo zrcalili čez premico?

<NAZAJ
>NAPREJ114/539