Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.

Povzetek

Ulomki so števila. Lahko jih upodobimo na številski premici. Vsako številsko enoto razdelimo na toliko enakih delov, kot je imenovalec ulomka. Števec ulomka določa lego števila. Lego določimo s preštevanjem enot.

Ulomke z različnimi imenovalci upodobimo na številski premici tako, da izračunamo število, ki je večkratnik vseh imenovalcev. Vsako enoto razdelimo na tako dobljeno število enakih delov. Nato pa na številski premici označimo ustrezne točke. 

S premikanjem točke odčitaj prikazane ulomke.

Točke povleci k številski premici tako, da bo točka $A$ prikazovala ulomek $\displaystyle \frac{3}{4}$, točka $B$ ulomek $\displaystyle \frac{4}{3}$, točka $C$ ulomek $\displaystyle \frac{5}{2}$ in točka $D$ ulomek $\displaystyle \frac{17}{6}$.

Točke s števili povleci k številski premici.

<NAZAJ
>NAPREJ251/667