Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.

Povzetek

Znamo narisati kot nič, pravi kot, iztegnjeni kot in polni kot. Z dano velikostjo znamo načrtati tudi izbočeni ali udrti kot.

Preberi postopek načrtovanja.

1. Narišemo poljuben poltrak. Izhodišče poltraka je vrh kota.

2. Na poltrak postavimo kotomer v dogovorjeno lego.

3. Glede na položaj vrha kota odmerimo zahtevano velikost. Meriti začnemo od kraka, ki je poravnan ob kotomer. Označimo s točko.

4. Narišemo drugi krak kota.

Poglej primer načrtovanja kota glede na različno lego vrha kota.
 

S premikanjem geotrikotnika in orodjem, ki ti je na voljo, nariši ostre kote $\alpha=25^{\circ}$, $\beta=70^{\circ}$ in $\gamma=85^{\circ}$. Sledi naslednjemu postopku:

- pravilno postavi geotrikotnik,

- z orodjem za točko pravilno označi zahtevano velikost kota,

- nariši poltrak iz izhodišča $V$.

Ko narišeš prvi kot, preveri rešitev. Nato z radirko pobriši sliko. Nadaljuj risanje.


<NAZAJ
>NAPREJ594/667